lazy laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sem Raad - WaarBenJij.nu lazy laos - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Sem Raad - WaarBenJij.nu

lazy laos

Door: Sem de Raad

Blijf op de hoogte en volg Sem

18 Februari 2013 | Laos, Don Det Tok

hoi allemaal,

Ditmaal een blog vanuit het zuiden van laos,
don det(4000 islands) om precies te zijn.

Ondertussen heb ik weer veel kilometers gemaakt en
veel meegemaakt,waarbij ik een paar dingen zal proberen
te beschrijven.

Na het mooie luang prabang ben ik naar vang vieng gegaan.
Dit stond tot 4 maanden geleden bekend als het ibiza van Azie,
door het bekende tuben.(met een grote band de rivier afdrijven)
Langs de rivier waren allemaal barretjes. Helaas zijn er veel mensen verdronken door overmatig alcoholnen drugsgebruik, dus heeft de regering besloten alle barren te sluiten. Ondanks dat was het tuben erg relaxt en gezellig.

De reis van luang prabang naar vang vieng was trouwens alles
behalve gezellig. bedenk de slechtste bergweg in frankrijk en dan
nog 10x erger. Alleen maarvbochten en ook nog motorpech,
maar na 8 uren afzien waren we er eindelijk. De eerste 2 dagen in vang vieng ben ik trouwens behoorlijk ziek geweest, gelukkig nu weer helemaal beter.

In vang vieng heb ik veel mensen ontmoet en was het elke
avond feest in de barretjes, erg leuke tijd gehad daar.
Vervolgens de steden vientiane,savannahket en pakse bezocht en nu in don det. Een heel relaxt eiland, mooie bungalow aan de rivier, veranda met hangmat, leuke feestjes,kortom volledig ontspannen.Wel grappig dat ik het eiland opkom, 1 stap doe en hoor: hey sem. De 2 spanjaarden die ik eerder ontmoet heb zijn
hier dus ook,erg leuk om hun weer te zien.

De titel van deze blog is lazy laos en dan gaat het vooral om
de laotianen. enkele voorbeelden:

In veel winkels is niet eens een verkoper aanwezig. Als ze er wel zijn liggen ze in hun hangmat en met een grote zucht stappen ze eruit om het wisselgeld te pakken. (klein detail:ik ben hier miljonair, altijd fijn om hier te pinnen, 1000000 kip is namelijk +- 95 euro). Een ander voorbeeld: Ik wilde ontbijten in een restaurantje en was de enige gast.De ober had echter alleen maar aandacht voor de tv en heeft zeker 5min lang geen blik geworpen op het terras. Toen ik al 6x wist wat ik wilde bestellen toch maar even naar de ober gelopen, anders had ik er gerust nog 20min zitten wachten. Het bekende gezegde hier is dan ook:

The Vietnamese plant the rice, the Cambodians watch the rice, and the Lao listen to the rice grow.

Hierbij laat ik het voor nu, ik blijf hier nog even relaxen en ga dan de grens over naar cambodja.





  • 18 Februari 2013 - 18:46

    Irene:

    Hoi Sem,

    Hoe voelt dat om miljonair te zijn? In hun ogen ben je dat waarschijnlijk ook. Ik zie je al liggen in je hangmat....Heerlijk! Geniet ervan. We gaan vanavond naar Evy, liefs van ons

  • 18 Februari 2013 - 22:43

    Corien:

    Hoi Sem.
    Het lijkt me heerlijk in een hangmatje te liggen ,maar 8 uur bochten rijden weer wat minder.
    In ieder geval je maakt leuke dingen mee en ons leven hier gaat gewoon door.
    We missen je wel maar zijn blij dat je geniet.
    Ooit voelde wij ons ook miljonair in italie met miljoenen lires op zak.
    Daar kreeg je gewoon een stapel van.
    Nog heel veel plezier en niet meer ziek worden hoor
    Groetjes corien en groeten van martin

  • 05 Maart 2013 - 20:32

    Marjan:

    Hai Sem, geweldig om het allemaal mee te maken. De busritten zijn al een ervaring op zich.
    We zijn benieuwd wat je van Cambodja vind, ons is het heel goed bevallen. Nog veel plezier met het reizen. Groetjes marjan

  • 11 Maart 2013 - 13:04

    Sem De Raad:

    bedankt voor alle reacties. @marjan, ja cambodja bevalt zeker goed, echt een prachtig land.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sem

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 5407

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 24 April 2013

Backpacken in Azie

Landen bezocht: