Thaise humor en andere zaken - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sem Raad - WaarBenJij.nu Thaise humor en andere zaken - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Sem Raad - WaarBenJij.nu

Thaise humor en andere zaken

Door: Sem de Raad

Blijf op de hoogte en volg Sem

05 Februari 2013 | Laos, Luang Prabang

Sawasdee kah,

Vanuit laos ditmaal mijn blog,
ik zal proberen het niet te lang te maken,
maar het is wel lastig,omdat ik de afgelopen
dagen weer veel heb meegemaakt.

Laat ik beginnen met de busreis naar chiang rai.
Aangezien alle toeristen naar chiang mai gaan en
ik daar al geweest was2jaar geleden, was ik de enige
toerist en zat ik tussen alle thaise locals. Tijdens de busreis
was er op de tv een thaise spelshow waarin men taarten in
elkaars gezicht moest gooien. Elke keer als er een taart in iemands gezicht werd gegooid kwamen alle thai niet meer bij van het lachen. Het concept is leuk hoor, maar een kind van 10 lacht al niet meer bij de 5e taart. Deze mensen vielen bij elke taart die het gezicht raakte bijna van hun stoel van het lachen, en daar moest ik dan weer hard om lachen.

Verder een erg hobbelige busrit, maar gelukkig wel veel
beenruimte. In chiang rai een scooter gehuurd, wat tempels
bezocht en een tour in de bergen gemaakt.

In het hostel ontmoette ik javier en aitor, 2 spanjaarden.
De afgelopen 5 dagen trek ik veel met hun op, erg aardige en
gezellige gasten.

Van chiang rai naar chaing khong gegaan met de bus.
Een afstand van ruim 140 km en het koste €1,50
In Den Haag kom ik met tram 16 net naar de leyweg
voor dat geld.

In chiang khong moesten we lang zoeken naar het hostel,
terwijl het keihard regende. We werden door iedereen een andere kant op gestuurd. javier en aitor kregen ruzie over welke rochting het hostel was, dat ging gepaard met een flinke woordenwisseling met handgebaren zoals de spanjaarden dat kunnen. Ik moest met drop en toffees de goede vrede bewaren.

Na een slechte nachtrust in een vies hostel door naar de grens
met laos. Na alle formulieren voor het visum een bootticket gekocht voor de slowboat van 2 dagen naar luang prabang.
We kochten het ticket en een half uurtje later zaten we al
op het water.

Prachtige natuur en uren geen dorpjes of mensenleven tegenkomen, echt heel bijzonder. Overnacht in pakbeng en de volgende dag weer 10 uur varen naar luang prabang. Daar ben ik nu, en ik blijf hier zeker nog wel 3/4 dagen. Een prAchtige stad.

het is bovendien ook lekker om even niet te reizen. De afgelopen anderhalve week heb ik met vlucht zo'n 10000 km gereist dus het is nu wel even goed zo.

tot de volgende blog

Sem





  • 05 Februari 2013 - 12:00

    Hedda:

    Hoi Sem, wat leuk om je verhalen te lezen en wat heb je al veel gezien.
    Leuk hoor, dat het contacten leggen zo simpel is.
    Moest bij je verhaal van drop en toffees aan Harry jekkers denken, het verhaal van de aap met de bril!
    Groot gelijk dat je ook lekker wat rustdagen pakt, het is tenslotte wel vakantie.
    Veel plezier

  • 05 Februari 2013 - 19:03

    Irene:

    Hoi Sem, Wat heb je een goede beschrijving gemaakt van wat je allemaat meemaakt Ik zie het al voor me in die bus. Kom maar lekker tot rust in de natuur en fijn om weer iets van je te horen, liefs van ons

  • 05 Februari 2013 - 20:53

    Peter:

    Hallo Sem,

    Leuk om je verhalen te lezen. We gaan je volgen.

    Veel (reis)plezier!!!

  • 05 Februari 2013 - 23:28

    Oma:

    hoy sem leuk te lezen hoe jereist en wat ie beleefd. volg je

  • 06 Februari 2013 - 15:51

    Egbert Van Putten:

    Heel leuk hoor Sem! Wij hebben er ook van genoten. Goede reis verder en genieten van de natuur.
    Groetjes oma en opa

  • 07 Februari 2013 - 16:53

    Paulien Rijke:

    Hi Sem,

    Lekker even bij komen in Luang Prabang! Je verhaal klinkt super. Vanuit ons natte koude kikkerlandje ben ik natuurlijk wel beetje jaloers ;-)

    Vergeet niet een keertje vroeg op te staan voor de monniken. Echt een mooi ritueel om mee te maken. (Je kunt daarna altijd nog even terug naar bed ;-) )

    Veel plezier
    Paulien

  • 06 Maart 2013 - 00:09

    Rob G.:

    Hoi Sem,

    Leuke verhalen, geniet ervan. Neem alle goede partymuziek mee naar Nederland.
    Ik kijk uit naar je volgende blog. Ik zal een aantal vrienden van me wijzen op the Thaise Televisie Taarten show. Kan je de naam daar nog van achterhalen ik denk dat zij zich er een hele avond mee kunnen vermaken :-)

    Groet Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sem

Actief sinds 13 Jan. 2013
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 5409

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 24 April 2013

Backpacken in Azie

Landen bezocht: